Kupujete zboží v akci, nebo si to alespoň myslíte, a u pokladny se nestačíte divit? Zase jste naletěli na reklamu v televizi, protože hned druhý den jste utíkali pro tu novou zubní pastu? Nic si nevyčítejte, jste obětí obchodníků! Jak se vyznat v jejich strategii?
Našeptávači nabádající k utrácení dnes číhají na každém kroku. Bohužel! Možná byste ani nevěřili, jak velkou moc má dobře mířená reklama či výrazné označení některých výrobků v obchodě. Jenže tohle jsou právě podpásové triky prodejců, kvůli kterým je váš úsudek i výplata v ohrožení. Jaké marketingové fígle se nejvíce používají?
Momentky šťastné rodiny
V reklamách často vidíte rodiny jedoucí na výlet, na nákupu, při snídani, práci zahradě… Myslíte, že je to náhoda? Co vás nemá. Hlavní roli tady hraje především psychologie. Když totiž člověk vidí spokojenou rodinku, vzpomene si na tu vlastní. To navodí příjemné vzpomínky i pocit soudržnosti a zvýší pravděpodobnost nákupu určitého výrobku. Obchodníci vědí, že milujete své bližní, proto harmonické příbuzenské vztahy tak rádi začleňují do reklam!
Červené cenovky na zboží
Hodně supermarketů už pochopilo, že zboží v akci jde doslova na dračku. Aby toho využili na maximum, některé produkty označují červenou barvou, aby se spotřebitelé domnívali, že se jedná o sníženou cenu. Jenže tak to vůbec nemusí být! Hřeší se na to, že když si jedete s košíkem mezi regály, po
„zvýrazněných“ sušenkách sáhnete, aniž byste je blíže zkoumali. Takže buďte obezřetní…
Síla přesvědčivých slov
Kolikrát už jste koupili zubní pastu, která měla na obale napsáno, že je „schválena zubaři“? Malá zmínka vlastně ukazuje, že tato součást dentální hygieny je nadřazena nad ostatními, tedy nad těmi, které stomatolog nechal bez povšimnutí. Odvolání se na autoritu sice o výrobku nic neříká, zato má téměř kouzelnou moc. Ve skutečnosti jsou tyto chvalozpěvy bezvýznamné, jelikož zubař doporučí každou zubní pastu, zvláště těm, kteří si zuby nečistí pravidelně.
Balamutění s množstvím a cenou
Často se stává, že údajně levnější produkt je ve finále dražší. Jak to? Ukázkový příklad – pytlík brambůrek o hmotnosti 300 gramů stojí třeba 60 korun a pod ním je nálepka „sleva“. Jenže vedle něj jsou stejné chipsy, jež mají 450 gramů a stojí 75 korun. Menší balení je zdánlivě lacinější, ovšem když propočítáte hmotnost a cenu, lépe vás vyjde větší balení. Nenechte se napálit!
Hromadné balíčky rovná se lepší obrat
Obchodníci také moc dobře vědí, jak zabrnkat na strunu pohodlí. Proč by si člověk měl kupovat jednu lahev vody, když si jich z obchodu může přinést rovnou šest s tím, že má na chvíli vystaráno? Zboží ve svazku jde na odbyt víc než jednotlivé kusy – a stačí trochu snížit cenu. O vaše dobro tady zase tolik nejde!
Sledujte nás na sociálních sítích: